Kobliha

Dřevolaminátoví člun ze 70tých let postavený lodním nadšencem a provozován na Laby. Dlouhá léta ležel skladem/ladem,chátral,čekal až v roce 2012 dostal se k nám.

Rekonstrukce v letech 2012 - 2014

V 70. letech lodním nadšencem vyrobený motorový člun původně dvoumístné konstrukce se zabudovaným motorem Wartburg sloužil jako sportovní kluzák. Dřevolaminátová konstrukce 4,5 metru dlouhého člunu získává na zajímavosti zejména díky zadní části, která se zužuje, a ve výšce vodorysky z trupu vystupují „křidélka“ pro lepší stabilitu.

Díky plochému dnu je ponor velmi nízký. Kýl v přední části je pod vrstvou laminátu oplechován pro větší odolnost pro případné nárazy. Řízení volantem bylo vyřešeno přes soustavu kladek a lanovodu do zadní části na kormidlo. V takovém stavu člun sloužil pro vodní radovánky. Další historie není známá až do roku 2012, kdy se člun objevil na inzertním webu k prodeji a tím bylo o jeho dalším osudu rozhodnuto. Již na první pohled bylo zřejmé, že je potřeba oprava. Původně jsem měl záměr opravit trup, trochu poladit motor a ještě rok brázdit vody. Zkušenost jsem neměl žádnou, proto jsem měl takové naivní přesvědčení do okamžiku, kdy pomocí šroubováku došlo k testu pevnosti podezřelých míst na lodi. Míst, která drží jen díky vrstvičce laminátu, bylo tolik, že musela přijít na řadu hrubá technika a začalo párání skeletu. Většina horní paluby byla prohnilá, stejně jako „křidélka“ na bocích lodě. Nakonec na zahradě ležel trup čehosi, co vzdáleně připomínalo loď, a nebylo vůbec jasné, zda se někdy dostane do vody.

Úryvek z článku vydaném o rekonstrukci Koblihy v magazínu Yacht č.10/2015 k přečtení celý na titulní stránce webu pod ikonou "média a tisk".