část 2. stavba konstrukce

po výrobě rámu – podvozku – přišel čas na stavbu konstrukce maringotky. Použity byli KVH hranoly 40×100 , 60×40 a 30x50mm . Samotná stavba šla rychle od ruky, když je materiál a nářadí tak se to buduje :-).

Nejtěžší bylo udržet rovinu a kolmost stavby, podvozek je vyrovnán pomocí stavitelných vzpěr. KVH hranol je lehký, stačilo jej tedy uříznout na míru a pomocí truhlářské svěrky zajistit na navařené „patle“ na podvozku, následně byli svrtány a přišroubovány. Většina spojů je řešena šroubováním a zajištění úhlu pomocí masivních železných úhelníků.

Když byla konstrukce hotová došlo k zavětrování a přidávání dalších hranolů. Poté se již mohlo pracovat se střechou, ta bude půlkulatá, jako konstrukce poslouží naohýbané jekly v délce 450cm celkem 8 kusů.

Ty jsou ke konstrukci přišroubovány také. Následně byli mezi sebou provařeny jekly stejných rozměrů aby celkově střecha dostala tuhost. Pak následovala instalace roštu pod střechou pro následnou instalaci palubek v interiéru na stropě. I rošt je kompletně přišroubován k obvodovému „věnci“ maringotky.

Takže abych to zrekapituloval tak bylo použito zatím cca 90metrů KVH hranolů a to není ještě konečná cifra, dále 60 metrů střešních latí na rošt stropu , 48 metrů jeklů na výrobu střechy a 25 metrů úhelníku na zpevnění konstrukce střechy. Dále dalších cca 200 šroubů a vrutů a 20 ks bytelných úhelníků k trámům. Čas strávený touto činností zhruba 30 hodin.

V další části bude řeč o střeše, zakrytí a snad i instalací oken a palubek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *