Caravelair – rekonstrukce část 2.

Další z úprav bylo zvětšení objemu nádrže na vodu a přemístění z předního boxu vedle lahve na plyn do prostoru jedné z lavic na sezení uvnitř karavanu, z původních 25 litrů byla kapacita navýšena na 45 litrů. Dále je přidán panel s prvky na ovládání přidaných bodových světel, zásuvkou 12V,2x USB a voltmetrem baterie. Instalace nové antény na digitální příjem TV bylo už hračkou, jen se mě nelíbil plastový držák antény tak vznikl nový z duralu přímo na průměr antení tyče a tím je i možné anténu zasunou trochu blíž střeše karavanu. Došlo i na přetapetování koupelny a instalací poličky na různé „serepetičky“ včetně výměny sprchové hlavice, i zde byla použita vinilová – voděodolná tapeta.

V kuchyňské části došlo pouze k instalaci nového skleněného víka dřezu a výroba rohové police ze stejného skla jako u dřezu . Je použito termosklo kvůli pnutí při změně teplot v karavanu tloušťky 4mm, po informaci od výrobce kolik nové stojí byl osloven sklenář, který dle šablony vyrobil přesně co bylo třeba za desetinovou cenu. Tím to v interiéru téměř končí když pominu dekorační a praktické drobnosti pro dobrý pocit. Práce jsou třeba na exteriéru, hlavně oprava „pomačkaného“ plechu bočnice. To je oříšek, boční plechování je ze strukturovaného plechu, vyhledával jsem na internetu návody a postupy jak zapravit promáčklé části a našel, ovšem je to natolik pracné, že jsem šel snadnější cestou – i vzhledem už k blížící se sezoně , je totiž již jaro – nejvíce poškozené části jsou zatmeleny a plochy kde k promáčknutí došlo jsou zakryty vyřezanými kruhy a půlkruhy z makrolonu, na první pohled vypadají jako modní výstřelek, ale mají maskovací funkci, až dospěji k rozhodnutí zapravit původní strukturu tak snadno půlkruhy demontuji a můžu se dát do práce.

Střecha karavanu byla snadnější práce, je z rovného plechu tak stačil kit a následné vrstvy základní a finálové bílé barvy. Během těchto čiností byl vyměněn i ventilační komínek. Překvapilo mě, že veškeré poškozené díly , které bylo třeba vyměnit jsem bez problémů pořídil ve f. Burimex – Svět karavanů, jednak jsou prodejci této značky karavanu, ale i samotný výrobce do karavanů montuje zařízení běžně dostupné v našich eshopech s doplňky.

Poslední fází byla instalace markýzi , ta jak se později ukázalo je nezbytnou součástí a nejvíce používanou na karavanu, musím podotknout, že je použita opravdu pevná látka a konstrukce markýzi něco vydrží, během jednoho z výletů přišel poryv větru, který celou vysunutou markýzu i s tyčemi přehodil přes karavan a nedošlo k žádnému poškození, čemuž se mě nechtělo věřit, i ta byla zakoupena ve f.Burimex.

V tomto téměř dokončeném stavu bylo provedeno úřední kolečko na STK a dopravním inspektorátu kde vše proběhlo bez problémů a karavan již může plně sloužit na cestách a toulkách. S „Francouzem“ tak byl karavan pojmenován už byli podniknuty první kratší i delší výlety a vše sloužilo a slouží jak má. Aktuálně se pracuje po první sezoně na kompletním přečalounění interiéru a výměn závěsů, to jako první a dlouhodobější plán je oprava plechů, lakování a výměna polepů karavanu……plánů je však tolik, že je otázka v které pětiletce k tomu dojde, co se neudělá hned se poté těžko dohání.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *