Caravelair – rekonstrukce část 1.

Rekonstrukce poškozeného karavanu.

Chtíč, tak by se dalo nazvat pořízení tohoto karavanu – jak jinak – poškozený. Předcházelo tomu sledování inzertních portálů s karavany, samozřejmě jen tak, informativně a bezdůvodně.  V podstatě hned po shlédnutí už to v hlavě šrotovalo, moderní karavan, za skvělé peníze, ovšem poškození celkem značné, stále se vracela otázka zda to dám. Otázka jak rychle přicházela , tak stejně rychle i mizela. Vždyť se zvládlo postavit člun Kobliha, to se dá také. Bylo rozhodnuto – telefonát s prodejcem toto vše ještě urychlil po odpovědí, že nic nerezervuje , kdo první přijede a zaplatí, ten ho má. Bylo rozhodnuto o nedělním výletu do dalekých Teplic. V odpoledních hodinách přichází moment prozření, karavan prošel vichřicí kdy na něj spadla silná větev ze stromu, byla poškozena část střechy a zejména bok karavanu. Asi štěstí, že větev spadla na tuto stranu, kde ve vnitřní části stojí skříň a police, které deformaci ubrzdili. Krom tohoto poškození byl karavan v zachovalém stavu, čalounění, nábytek a celkově stav z prvního pohledu velmi dobrý. Bylo znát , že původní francouzský majitel karavan hned po události zakryl aby poškození nepokračovalo vlivem dešťů a vlhkosti. Slovo dalo slovo a karavan se vezl domů. Bez zkušeností s dovozem jsem s obavou převzal pouze jakýsi techničák velikosti pohlednice „made in France“ ,absolutně jsem neporozuměl co vše je tam uvedené a vydal se na cestu. Prodejce ujišťoval, že je vše v pořádku a nemám se čeho obávat, dobře tedy. Cesta zpět byla plná očekávání jak se bude tento necelou tunu vážící karavan chovat na silnici.

Byl jsem nadšen, jízda bez cukání v podstatě za stálého deště, žádné rozkmitání také nenastalo takže stabilizátor asi také funguje. Karavan byl doma. Natěšen jak malé dítě, těšil jsem se na první ďoubnutí do toho zázraku. Bylo jasné, že vše kolem poškození se musí vytrhat až na plech. To šlo snadno, pak se teprve objevilo poškození v plné své kráse. Co se týká vnitřní části , tam jsem si vrásky nedělal, ale velké obavy přicházeli s vnějškem, opláštění karavanu je z AL plechu se strukturou, která se bude těžko nahrazovat. To ještě nebylo na pořadu dne, ale tížilo mne to takřka pořád. Takže interiér vypárán, i část stropu, musela být odstraněna i část nosné konstrukce, která je dřevěná a těžko by se rovnala. Už jsem získával reálnou představu o postupu opravy. Vyhnutá část poškozeného boku byla vyrovnána stavební podpěrou a pomalu vyheverována do původního tvaru. Stropní část naštěstí nebyla protržená, šlo pouze o vyrovnání, aby strop s boční části lícoval. Po tomto vyrovnání musela být vytvořena nová nosná konstrukce a chybějící příčky.

Vše slepeno a sešroubováno, byla vložena nová izolace v poškozených částech a mohlo se zaklápět. Na to dobře posloužil sololit a překlížky nařezané na potřebný rozměr. Poté už následoval stavění původního nábytku. Jednalo se tedy o šatní skříň a nízké skříňky hned vedle ní. V šatní skříni je instalována i originální elektroinstalace tak přišel prostor i na kontrolu a doplnění o drobné rozvody jako přídavné bodové světla v karavanu, příprava na solarní modul a ovládací prvky. Tak trochu do elektriky dělám tak toto šlo snadno.

Představa byla jasná, udělat karavan krátkodobě nezávislým na dodávce energie. To znamená instalovat solární panel, regulátor, baterii , ale to předbíhám událostem.

Je čas na doladění interiéru, vše dostat do podobného vzhledu. Byla použita vinilová tapeta odolávající vlhkosti a „snad“ dobré lepidlo na tento druh tapet. Krásná a rychlá práce, za jedno odpoledne bylo vše nové přetapetované a těžko by se dalo poznat, jakou ujmou karavan nedávno prošel. Následovalo zapojení světel, rozvodů pro TV, ta je instalována na opravené stěně vedle skříně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *